Love at first sight! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Team Oceanie.nl Daphne en Anna - WaarBenJij.nu Love at first sight! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Team Oceanie.nl Daphne en Anna - WaarBenJij.nu

Love at first sight!

Door: 6x6x6oceanie

Blijf op de hoogte en volg Team Oceanie.nl

25 April 2011 | Australië, Agnes Water

Als wij aan tandenpoetsen denken, denken we groot. Geen koala tandjes, geen kangaroe toothpaste smiles, geen kaketoes (sowieso - welke tanden?) en Steve Irwin is ook al dood. Groot dus. Dat is meer ons ding. Dus waagden we een gok en lulden we ons binnen bij het Sciencentre van Brisbane. Voor we het wisten maakten we onderdeel uit van een theatershow die menig peuter tot krijsen aanzette. Niet onze schuld hoor. Wij hadden gewoon onze tandenpoetspakjes aan en vervulden een missie. Hoe dat af liep, kan je bekijken in de video van opdracht #3. Luister en huiver.

Woensdag de 20e was tevens de dag dat we verliefd werden. Allebei op dezelfde nog wel. Hij komt uit Japan maar is opgegroeid in Victoria, oogt goed verzorgd, 2.50m lang, heeft een brede kaaklijn, muscles en power. Zijn naam is Roi 317. Roi is niet beroerd om je wat van Australie te laten zien, sterker nog, hij brengt je o-ve-ral naartoe. Als je maar braaf voor hem zorgt. Slapen, koken en koude biertjes zijn belangrijk voor deze jongeman. Dus off we went, naar de Sunshine coast! Eerste stop: Noosa.

In Noosa bleek letterlijk elke parkeerplaats en camping vol, zo graag vieren ze Pasen in dit land. Gelukkig waren daar Taisa & Pete - een avontuurlijke NLse chick en haar Australische surfgod - op wiens oprit we mochten staan. Ze hebben ons ingewijd in de lokale surfcultuur, met alle ins & outs. Zo kwamen we een nieuwe trend op het spoor: surfen en skateboarden met een peddel. Idioot gezicht, maar ze doen het classy.

Zonsondergang bekeken we natuurlijk bij Sunshine beach, en voor een verkoelende duik waren er de fairy pools bij het national park - onze privé whirlpool met levende oesters & koraal bij de South Pacific! Hier hebben we meneer Koala voor het eerst ontmoet. Hij was niet zo spraakzaam, met zijn mond vol en zijn kont naar ons toe. 's Avonds werd een ladder ingezet om heel opzichtig bij de buren wat kokosnoten te stelen.. mmm die smaakten extra lekker.

Na Noosa door naar Boreen point, waar we een duik namen in een prachtig geel thee meer (letterlijk, want de tea tree geeft zijn kleur af aan het water). Langs de weg gekampeerd in de bush bush bij Gin Gin zonder tonic!
Zondag bracht Roi ons naar the Town of 1770, waar Thomas Cook in rara welk jaartal zijn voeten aan wal zette? Nou, de beste man heeft een aardige keuze gemaakt. Adembenemend uitzicht. Jammer alleen van de gigantische consequenties voor de inheemse bevolking. Had ie beter Australie voorbij kunnen varen, richting Antartica bijvoorbeeld.. In Agnes Water hebben we Roi op adem laten komen op een camping bij de zee, terwijl we zelf een duik namen.
Straks worden we door een Cessna vliegtuigje gedropt op een onbewoond eiland. Waar? Ergens in de Pacific.

En die is groot!

To be continued… als we daar ooit nog levend vanaf komen, that is! ; )

Volg Daphne en Anna en de sponsoren van 6x6x6 op Reis doneren namens jou 30 cent aan 6 goede doelen:

www.facebook.com/OceanieNL

Love at first sight!

19 April 2011

Love from Brizzy
Team Oceanie.nl

Voor de online inzamelingsactie 6x6x6 op Reis reizen in april 6 teams naar 6 verschillende continenten om 6 opdrachten uit te voeren voor het goede doel. Daphne en Anna zijn Team Oceanie.nl en gaan op reis voor oneMen! ONEMEN Op de Solomon eilanden zijn gehandicapten een vergeten groep. Veel kinderen zijn doofstom geworden doordat ze malaria hebben gehad en deze ziekte niet goed is behandeld. Voor deze jongeren heeft oneMen Pionier Joris van der Zant een opleidingscentrum opgericht. Hier krijgen ze les in gebarentaal en vakonderwijs, zoals naailessen of timmerles. Daarmee kunnen ze straks zelf een vak uitoefenen. De jongeren zijn afkomstig van kleine eilandjes en wonen intern. Er wonen nu zo’n 30 jongeren tussen 16-22 jaar. oneMen heeft Joris in het verleden geholpen met computers voor zijn trainingscentrum. Daarnaast heeft oneMen hen ook ondersteund met een vrachtwagen. Volg de actie en jouw favoriete team via Facebook, Twitter of e-mail en de sponsoren maken namens jou € 0,30 over aan STOP AIDS NOW!, Fairfood, EEN, Solidaridad, oneMen en Hivos. www.oceanie.nl/6x6x6opreis/

Actief sinds 01 Maart 2011